Reyhan Pastanesi, 1965 yılından bu yana nesiller boyu süren zengin bir geçmişe sahip, sevilen bir işletmedir. Reyhan Pastanesi’nin kökleri Çarlık döneminde Rusya’da dedelerinin bu mesleğe başlamasına kadar uzanıyor. Reyhan’ın İzmir yolculuğu, Rusya’daki rejim değişikliğinin ardından dedelerinin şehre göç etmesiyle başladı. 1956 yılında ailenin ikinci kuşağı mirasını İzmir Basmane bölgesindeki Fuar Pastanesi ile sürdürdü.
Reyhan Pastanesi, 1965 yılında bugünkü Alsancak Şubesi adresinde bulunan iki katlı Rum evinin Cavit REYHAN ve Hüseyin REYHAN tarafından restore edilerek pastane ve restorana dönüştürülmesiyle yeni bir kimliğe kavuşmuştur. Reyhan Pastanesi yıllar geçtikçe hızla büyüyerek İzmir’in önde gelen markalarından biri haline geldi. 1970’li yılların sonundaki kentsel dönüşüm koşullarına rağmen ailenin üçüncü kuşağı işi devraldı.
Reyhan Pastanesi, 1991 yılında şimdiki Alsancak Şubesi adresinde yeniden açılmış ve o tarihten bu yana müşterilerinin hizmetindedir. Yıllar geçtikçe şube sayısını, ürün yelpazesini ve çalışan sayısını artırarak ve yeni teknikleri bünyesine katarak sürekli genişlediler. Reyhan’ın İzmir’de toplam 1100 kişilik oturma kapasitesi, 210 çalışanı ve 2000 metrekarelik üretim merkezi ile altı şubesi bulunuyor.
Reyhan’ın öncü girişimlerle dolu tarihi boyunca, İzmir’de kendi bünyesinde laboratuvar kuran, bilgisayarlı sipariş takip sistemi uygulayan ve hizmetlerinde radyo iletişimini kullanan ilk pastane olmuştur. Resim baskılı pastaları da Türkiye’ye tanıtmışlar ve ürünlerine aile köklerinin bulunduğu coğrafyanın adını vermişler.
Reyhan, miras aldıkları kültürel mirası korumak adına ürünlerine polka, kabune, kaçkar, isina, pornak, lakubar, kardelen gibi isimler verdi. İnci Makarna’nın adaşı Reyhan’ın misafirlerini onurlandırıyor. Reyhan, “Siz Arzu Edin, Onlar Getirsin” ilkesiyle ürün yelpazesini catering hizmetlerini de kapsayacak şekilde genişletti. Vizyonları butik işletmeciliği kurumsal kimlikle harmanlayarak, başta İzmirliler olmak üzere Türkiye genelinde hizmet vermeye devam etmektir.
Reyhan’ın misyonu, ürünlerinde geçmişin doğal lezzetlerini koruyarak, çağın tüm teknolojik olanaklarından yararlanarak, içtenlikle hizmet etmektir. Misafir memnuniyetini her zaman ön planda tutmuşlar ve kapılarına giren herkesi sıcak bir şekilde karşılayan çalışanlar tarafından hizmet vermişlerdir. Bugün Reyhan, misafirlerinin takdirini konukseverlik ve hizmete olan bağlılıklarının bir kanıtı olarak görüyor.